کدام روغن های گیاهی می توانند به رشد و تقویت بیشتر موهایمان کمک کنند؟

روغن مو

با افزایش سن ریزش مو یکی از نگرانی های رایج بسیاری از زنان و مردان است، دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد، عوامل موثر بر ریزش مو زیاد و متفاوتند از ژنتیک و کمبود ویتامین گرفته تا تغییرات هورمون ها، همچنین برخی از شرایط پزشکی، مانند بیماری تیروئید، ممکن است باعث نازک شدن مو یا ریزش آن شود. تحقیقات نشان داده که برخی گیاهان ممکن است ریزش مو را کند و یا به رشد موهای جدید کمک کنند، روغن های گیاهی یک انتخاب موثر برای بهبود رشد مو هستند. انواع روغن های گیاهی برای تقویت مو وجود دارند که نه تنها رشد مو را تقویت می کنند بلکه به درخشندگی، صافی و سلامت عمومی مو کمک می کنند.

روغن تراپی برای رشد مو همان تأثیر را دارد، که کوددهی در رشد گیاهان دارد. درست همانطور که می‌دانید گیاه بدون غذا به خوبی رشد نمی‌کند و حتی توان زنده ماندن ندارد. مو نیز بدون دریافت تقویت‌کننده‌های طبیعی نمی‌تواند رشد ایده‌آلی داشته باشد. حالا استفاده مداوم از مواد شوینده شیمیایی، وسایل حرارتی و انواع آلاینده‌ها و تنش‌های محیطی را نیز در نظر بگیرید.

برای داشتن موهای سالم و زیبا که به اندازه و البته به موقع رشد می‌کنند، باید اقداماتی انجام دهید. روغن ‌تراپی و استفاده از محصولات گیاهی بی‌ضرر، تأثیر مواد شوینده و آسیب‌هایی که به پوست وارد شده را، خنثی می‌کند. این عوامل در طولانی مدت آسیب زیادی به موها می‌زند. در نتیجه رشد موها به شدت کاهش یافته و یا به طور کلی متوقف می‌‌شود.

بدین ترتیب در طولانی مدت و در صورت استمرار استفاده از روغن‌های بکر گیاهی، رشد موها جهش قابل‌توجهی پیدا می‌کند. البته رسیدن به این نتیجه در گرو پشتکار در انجام روغن تراپی و پایبند بودن به یک برنامه منظم است.

روغن مو

جهت خرید سرم مو روغن آرگان دکتر لندر به صورت عمده کلیک کنید

اما بهترین روغن ها برای رشد ،تقویت مو و پوست سر کدام هستند؟

۱. روغن گل یلانگ یلانگ :

این روغن معطر از گل یلانگ یلانگ گرفته می‌شود و خواص ضد قارچی دارد. عطر این روغن بسیار شدید است و آن را به راحتی از دیگر روغن‌ها متمایز می‌کند. استفاده از آن به تنهایی آزاردهنده است اما وقتی با چند روغن معطر دیگر، مثلا روغن اسطوخودوس یا لیمو، ترکیب شود عطری ملایم و دلنشین خواهد داشت. روغن یلانگ یلانگ یک داروی محبوب برای رشد مو در انگلیس ویکتوریایی بوده است. این روغن رشد مو را تحریک می‌کند و کم‌پشتی موها را از بین می‌برد. همچنین با تحریک تولید سبوم (چربی طبیعی پوست سر)، موهای خشک و آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند.

2.روغن نارگیل :

یکی از روغن‌های طبیعی برای افزایش رشد موی سر روغن نارگیل است. مردم هند از زمان‌های قدیم از روغن نارگیل برای مو تقویت و افزایش موهای سر خود استفاده می‌کردند. روغن نارگیل کاربرد بسیاری در موارد مختلف دارد به عنوان مثال علاوه بر اینکه روغن نارگیل قابلیت استفاده خوراکی را دارد می‌توان از آن برای برطرف کردن خشکی موها و افزایش رشد مو استفاده کرد. روغن نارگیل حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب بوده که به فولیکول مو نفوذ می‌کند و با تقویت آن از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

روغن نارگیل علاوه بر تسریع رشد موها باعث سالم‌تر شدن موهای سر شده و در نتیجه ظاهر نرم درخشانی را به آنها می‌دهد. همچنین شما می‌توانید از روغن نارگیل به عنوان نرم کننده هم استفاده کنید؛ زیرا این روغن طبیعی سرشار از ویتامین‌های مختلف و آنتی اکسیدان است. روغن نارگیل از مو در برابر آسیب‌های ناشی از گرما محافظت می کند.

3.روغن املا :

روغن املا از چند جنبه مختلف در رشد مو تأثیر می‌گذارد. استفاده از روغن املا به صورت منظم و پیگیرانه، اول از همه جلوی ریزش مو را می‌گیرد. در واقع ویتامین‌ها و مواد معدنی که در این ماده طبیعی وجود دارد، فولیکول مو را تقویت کرده و به آن استحکام می‌بخشد. همین موضوع باعث کاهش ریزش مو می‌شود. از طرفی ماساژ این روغن بر روی پوست سر، عارضه‌های این ناحیه را درمان می‌کند. این عارضه ممکن است خشکی حاد باشد یا شوره سر. همچنین انواع عفونت‌های انگلی یا شپش از طریق این ماده درمان می‌شود. با برطرف شدن عارضه‌های پوست سر و تقویت آن، رشد مو بهبود پیدا می‌کند.

4.روغن جوجوبا :

روغن جوجوبا یک روغن و محصول طبیعی برای افزایش سرعت رشد مو است. استفاده از روغن جوجوبا برای پوست کف سر در به تعادل رساندن PH آن اهمیت بسیار زیادی دارد. روغن جوجوبا به طور کامل جذب ساقه‌های مو شده و به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل می‌کند. استفاده منظم از این روغن باعث درخشندگی بیشتر موها شده و ایجاد حالت وز در آن‌ها جلوگیری می‌کند. روغن جوجوبا علاوه بر افزایش سرعت رشد مو سر، گزینه مناسب برای افرادی است که از شوره سر رنج می برند.

برای افزایش رشد مو به کمک روغن جوجوبا لازم است حداقل هفته‌ای یک بار از آن برای موهای خود استفاده کنید. برای این کار کافی است چند قطره از روغن جوجوبا را کف دست خود ریخته و روی پوست سر و ساقه‌های مو ماساژ دهید. بعد از یک ساعت موهای خود را با آب ولرم و شامپو شستشو دهید.

5.روغن رزماری :

در سال ۲۰۱۵ به منظور مقایسه تأثیر ماینوکسیدیل و روغن رزماری در رشد مو، بررسی‌هایی انجام گرفت. نتیجه این تحقیقات که شش ماه به طول انجامید، حقیقت جالبی را رو کرد. بر اساس این مطالعه، هر دو ماده به یک اندازه در تحریک پوست سر و رشد مو تأثیر می‌گذارند. ماینوکسیدیل یک داروی شیمیایی شناخته شده در تقویت رشد مو است. بنابراین برابری روغن رزماری به لحاظ تأثیرگذاری بر رشد مو یک امتیاز بزرگ برای آن محسوب می‌شود. با این تفاسیر خرید روغن رزماری مطمئناً اقدام عاقلانه‌تری نسبت به خرید ماینوکسیدیل است. چرا که روغن رزماری یک ماده طبیعی بی ضرر با خاصیتی درست مساوی با یک ماده شیمیایی رشد مو است.

6.روغن بادام :

روغن بادام از جمله روغن‌های طبیعی است که برای پوست و مو کاربرد بسیار فوق العاده‌ای دارد. این روغن سرشار از اسیدهای چرب، پروتئین به همراه مواد معدنی است که از خشکی و شکستگی مو محافظت کرده و باعث افزایش رشد مو می‌شود. استفاده از روغن بادام نه تنها برای  برطرف کردن خشکی و شکنندگی موها موثر است، بلکه باعث درمان شوره سر هم می‌شود و از ریزش آن جلوگیری می‌کند.

جهت استفاده از روغن بادام برای افزایش رشد مو کافی است، مقداری از آن را داخل بطری بریزید و مستقیم بر روی موها و پوست سر خود اسپری کنید. برای برخورداری از فواید روغن در پوست سر و موها  کافی است اجازه دهید این روغن به مدت یک شب روی پوست سر و موهای شما باقی بماند، سپس آن را با آب ولرم و شامپو شستشو دهید.

7.روغن اسطوخودوس :

اسطوخودوس یکی از روغن‌های معطر است که تاثیرات مثبتی بر پوست سر و موها دارد. در مطالعه‌ای مشخص شد که اسطوخودوس تعداد فولیکول‌های مو را افزایش می‌دهد و همین موضوع به ضخیم شدن تارهای مو کمک می‌کند. فولیکول‌هایی که با کمک این روغن تحریک می‌شوند ماندگارتر هستند و ریشه‌ی موها را هم قوی‌تر می‌کنند؛ پس با استفاده از روغن اسطوخودوس می‌توانید علاوه بر تحریک رشد مو، از ریزش موها هم جلوگیری کنید. اگر اسانس اسطوخودوس را با روغن‌های پایه، مثل روغن نارگیل یا روغن زیتون، رقیق کنید می‌توانید بدون ترس از پیش آمدن عارضه‌های جانبی، از آن برای موهای خود استفاده کرده و میزان رشد آن‌ها را افزایش دهید.

8.روغن زیتون:

از جمله روغن‌های طبیعی که باعث افزایش رشد موهای سر می‌شود، روغن زیتون است. روغن زیتون یکی از معجزه‌های طبیعت است که علاوه بر مصارف خوراکی در مصارف زیبایی و سلامت هم کاربرد بسیاری دارد. یکی از مهمترین ویژگی‌های روغن زیتون خاصیت حفاظتی و مرطوب کنندگی آن است. ساختار کراتین موجود در روغن زیتون باعث می‌شود تا از موهای شما محافظت کند. روغن زیتون سرشار از ویتامین E است که به رشد موها کمک می‌کند. اسید اوریک موجود در روغن زیتون رطوبت پوست سر را تامین کرده و آن را احیا می‌کند و همچنین سبب تقویت تارهای مو می‌شود.

روغن زیتون به خاطر مزایای موجود در آن موها را نرم کرده و از وز شدن آن جلوگیری می‌کند. خواص ضد التهابی روغن زیتون به مبارزه با شوره سر کمک کرده و می‌تواند از مو در برابر آسیب‌های حرارتی محافظت کند.

9.روغن فندق:

روغن فندق با وجود پروتئین و ویتامین‌های مختلفی که در آن وجود دارد، به رشد طبیعی موها کمک می‌کند. این ماده گیاهی به راحتی توسط ریشه مو جذب شده و به اصطلاح به خورد مو می‌رود. همین قابلیت باعث شده که تأثیر ملموسی در بلند شدن موها داشته باشد. علاوه بر این خرید روغن فندق و استفاده منظم از آن مزایای دیگری نیز دارد. جلوگیری از ریزش مو، درمان شوره سر، درخشان شدن موها، تغذیه پوست سر، به تأخیر انداختن خاکستری شدن موها و همچنین ضخیم و پرپشت شدن موها از جمله این مزایا است.

10.روغن کرچک :

روغن کرچک یکی از روغن‌های مفید برای افزایش رشد موی سر است. این روغن دارای خواص بسیار زیادی بوده و سرشار از ویتامین‌ها، پروتئین، مواد معدنی و روی است که باعث سلامت موهای شما شده و به خلاص شدن از شر شوره سر کمک می‌کند. روغن کرچک نه تنها سبب رطوبت رسانی موها شده بلکه به گردش خون در کف سر کمک می‌کند و در نتیجه مو های شما سرعت رشد بیشتری به خود می‌گیرند.

روغن کرچک را به خوبی روی موها و پوست سر خود ماساژ داده  و اجازه دهید یک شب روی موها و پوست سر بماند. سپس آن را با آب ولرم و شامپو شستشو دهید. شستشوی روغن کرچک از روی موها کار سختی است؛ زیرا غلظت بسیار بالایی دارد. استفاده منظم از روغن کرچک به داشتن موهای سالم، ضخیم، درخشان و مرطوب کمک می‌کند.

11.روغن چوب درخت سرو:

روغن چوب سرو رایحه‌ای با پایه‌ی چوب و مردانه‌تر دارد و به همین دلیل در بین بسیاری از پسرهای نوجوان و مردان جوان محبوب است. پس اگر احساس می‌کنید استفاده از روغن‌های اسطوخودوس و یلانگ یلانگ، که عطری زنانه و شیرین دارند، همسر شما را آزار می‌دهد می‌توانید روغن چوب درخت سرو را جایگزین آن‌ها کنید.

این روغن هم مانند اسطوخودوس فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند و گردش خون را در پوست سر افزایش می‌دهد؛ همین موضوع باعث ضخیم شدن تارهای مو می‌شود. روغن چوب درخت سرو در بهبود شوره‌ی سر هم مفید است و میزان آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

12.روغن لیموترش:

روغن لیموترش خواص ضدقارچ و ضدباکتری دارد و همچنین می‌تواند در بهبود خشکی پوست سر و کاهش شوره آن موثر باشد. روغن لیمو ترش از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث افزایش رشد موهای سر می‌شود.برای برخورداری از خواص روغن لیموترش برای افزایش رشد مو کافی است، مقداری از آن را با روغن‌هایی مانند نارگیل یا زیتون ترکیب کرده و روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید و اجازه بدهید ترکیب روغن‌ها به مدت یک شب روی پوست سر شما باقی بماند.

13.روغن هسته انگور :

در مقایسه با سایر روغن‌هایی که تا به این قسمت مورد بررسی و معرفی قرار دادیم، روغن هسته انگور کمتر در بین مردم شناخته شده است؛ اما لازم است بدانید که روغن هسته انگور در مقایسه با سایر روغن‌ها تاثیر بسیار فوق العاده‌ای در افزایش رشد موهای سر دارد. همانطور که از نام این روغن مشخص است آن را از هسته دانه‌های انگور استخراج می‌کنند. روغن هسته انگور حاوی نرم کننده، آنتی اکسیدان و مواد مغذی است که برای رشد موهای سالم ضروری هستند. روغن هسته انگور چرب نیست و بی بو است که استفاده از آن را بسیار راحت می‌کند. روغن هسته انگور شامل مواد مرطوب کننده است که باعث رطوبت رسانی به پوست سر شده و با تقویت ریشه مو رشد آن را افزایش می‌دهد. در نظر داشته باشید که اگر موهای شما به خاطر انجام برخی فعالیت‌ها مانند رنگ کردن یا دکلره آسیب دیده و خشک شده است فواید روغن هسته انگور باعث تقویت آنها خواهد شد.

14.روغندرخت چای:

روغن درخت چای یکی از روغن‌های معطر محبوب است که باعث تسکین التهاب‌ها و آسیب‌های پوستی می‌شود و در سلامت پوست تاثیر مثبتی دارد. این روغن خاصیت ضد قارچی دارد و در درمان شوره‌ی سر موثر است. در مطالعه‌ای که بر روی این روغن انجام شده است، استفاده از روغن درخت چای در درمان شوره‌ی سر تا ۴۱% موثر بوده است. همچنین استفاده از این روغن خارش سر را از بین برده، چربی بیش از حد پوست سر را هم بهبود می‌بخشد. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد مشخص شد با مصرف روغن درخت چای ریزش مو کاهش پیدا می‌کند و رشد مو هم زیاد می‌شود. همچنین خارش و التهاب پوست سر هم با این روغن کنترل شده،‌ از بین می‌رود.

15.روغن کنجد:

روغن کنجد هم مانند بسیاری دیگر از روغن‌های طبیعی علاوه بر اینکه مصارف مختلفی دارد، در افزایش سرعت رشد مو هم تاثیر گذار است. روغن کنجد خاصیت ضد میکروبی و ضدعفونی دارد که برای درمان بیماری‌های پوست سر مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از روغن زیتون باعث تغذیه پوست سر شده و از شوره جلوگیری می‌کند.برای به دست آوردن نتیجه بهتر لازم است روغن کنجد را قبل از استفاده گرم کنید. به طور مستقیم از روغن کنجد برای ماساژ پوست کف سر و موهای خود استفاده کنید. بعد از سپری شدن یک شب می‌توانید موهای خود را با آب ولرم و شامپو آبکشی کنید.

برای خرید سرم روغن آرگان پنتن pro-v با قیمت عمده کلیک کنید

اما چه چیزی می تواند به اثرگذاری بهتر روغن تراپی کمک میکند؟

اثرگذاری روغن ‌تراپی یک نکته طلایی دارد و آن نحوه استفاده از آن است. اول از همه نباید انتظار داشته باشید که تأثیر روغن‌های گیاهی درست مانند مواد شیمیایی در کوتاه مدت اتفاق بیفتد. در حقیقت مواد شیمیایی به همان سرعتی که تأثیر می‌گذارند، به همان سرعت نیز تأثیرشان را از دست می‌دهند. اما روغن‌های گیاهی تأثیرگذاری آهسته و پیوسته‌ای دارند.

دوم اینکه، رمز موفقیت درمان‌های طبیعی مانند روغن ‌تراپی در عارضه‌های پوست و مو، تدوام و تکرار است. پس اگر با تمام وجود موهای بلند و سالم می‌خواهید، باید با تمام وجود برای رسیدن به آن تلاش کنید. برای این کار تعلل نکنید و از همین امروز روغن‌های گیاهی تقویت مو را وارد سبد خرید مایحتاج ضروری خود کنید. این فرآیند باید بخشی از برنامه روزانه‌تان باشد.

دسته‌بندی دانستنی‌های مو و ناخن
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت